تزریق ژل به لب

برخی از افراد به طور مادرزادی دارای لب های باریکی هستند و از آن جا که فرم و میزان برجسته بودن لب در زیبایی چهره تاثیر زیادی دارد این افراد اقدام به تزریق ژل به لب می کنند.

تزریق ژل به لب

لب یکی از قسمت هایی است که افزایش سن بر آن تاثیر گذار می باشد و موجب کاهش ارتفاع و برجستگی لب خواهد شد. طبق استاندارد ها لب پایینی باید بزرگ تر و حجیم تر از لب بالایی باشد. همچنین باید نیمه راست و چپ هر دو لب شبیه به هم باشند و شباهت دو طرف لب از اهمیت بالایی برخوردار است. در این روش، حاشیه لب برجسته و حجیم خواهد شد و موجب افزایش زیبایی صورت می شود.

لب بالایی تشکیل شده از لب سفید و قرمز است که با حاشیه لب، جدا از یکدیگر شده اند. زمانی که در قسمت سفید لب چروک های عمودی و موازی ایجاد می شوند، ظاهر ناخوشایندی ایجاد خواهد شد.

همانطور که گفته شد لب پایینی حجیم تر از لب بالایی است و باید جلوتر از لب بالایی قرار بگیرد. در واقع لب تحتانی باید دو برابر لب فوقانی باشد.

برای انجام تزریق ژل لب بهتر است اطلاعاتی داشته باشید تا بهترین نتیجه را از انجام آن به دست آورید.

تزریق ژل به لب چگونه انجام می شود؟

برای تزریق ژل به لب پزشک ابتدا وضعیت بیمار را بررسی می کند و پس از آن بهترین مارک ژل برای تزریق لب را تهیه نموده و پس از ضد عفونی کردن ناحیه تحت درمان با استفاده از سرنگ ژل را تزریق می نماید.

به این نکته توجه داشته باشید که برای تزریق از ژل های موقتی که توانسته تاییدیه سازمان غذا و دارو را به دست آورد استفاده کنید چرا که این نوع ژل از هیالورونیک اسید که در بافت بدن یافت می شود تهیه شده و پس از تزریق ایجاد حساسیت یا آلرژی در فرد نمی کند.

تزریق ژل به لب

عوارض تزریق ژل لب چیست ؟

بسیار از افراد در جلسه مشاوره درباره عوارض تزریق ژل می پرسند باید به آن ها بگوییم در صورتی که تزریق ژل توسط بهترین پزشک انجام شود و او بهترین نوع ژل را انتخاب کند بیمار دچار هیچ عارضه ای نخواهد شد و تنها عارضه آن تورم و کمی کبودی می باشد که امری طبیعی محسوب شده و به مرور زمان رفع می گردد.

اقدامات قبل از تزریق ژل به لب به شرح ذیل می باشد:

  1. افراد متقاضی برای تزریق ژل بهتر است به مدت سه روز قبل از تزریق از داروهای رقیق کننده خون همچون وارفارین و آسپرین و غیره استفاده نکنند.
  2. به مدت سه روز قبل از تزریق از مصرف الکل و استعمال دخانیات پرهیز نمایند.
  3. به مدت دو هفته قبل از تزریق ژل به لب از انجام خدمات دندانپزشکی خودداری نمایند.
  4. به این نکته توجه داشته باشید که بدون آرایش برای تزریق ژل مراجعه کنید.

مراقبت بعد از تزریق ژل لب به شرح ذیل می باشد:

  1. بیمار به مدت یک هفته بعد از تزریق ژل لب از داروهای رقیق کننده خون ، استعمال دخانیات و مصرف الکل پرهیز کند.
  2. تا دو هفته پس از تزریق ژل به لب از انجام خدمات دندانپزشکی خودداری کنید.
  3. داروهایی را که پزشک برای تان تجویز نموده است به طور مرتب استفاده کنید.
  4. تا 24 ساعت پس از تزریق از رژ لب استفاده نکنید.

تزریق ژل به لب

هزینه تزریق ژل لب چقدر می باشد؟

هزینه تزریق ژل لب با توجه به دستمزد پزشک ، هزینه ژل تزریقی ، هزینه داروها و جلسات معاینه تعیین می شود.

مزایای تزریق ژل به لب

  • کبودی کمتر : کبودی و تورم تزریق ژل های هیالورونیک اسید از سایر روش ها کمتر است.
  • نتایج : به طور کلی ماندگاری تزریق ژل همیشگی نیست، اما معمولا تا 6 ماه دوام دارد.
  • کنترل آسان حجم لب : برای تزریق، پزشک می تواند میزان ژل تزریقی را با توجه به نیاز بیمار کنترل کند تا نتیجه مطلوب و دلخواه کسب شود.
  • سهولت در از بین بردن و رفع برآمدگی ها : در صورتی که ژل تزریقی به دلیل حرکت لب ها یا صحبت کردن، جابه جا شود یا باعث بروز برآمدگی و توده شود، به راحتی قابل اصلاح می باشد.
  • کم بودن احتمال بروز واکنش آلرژیک : به دلیل اینکه ژل هیالورونیک اسید به طور طبیعی در بدن انسان یافت می شود، سازگار با بدن است و بعید است که ایجاد حساسیت کند. اما در صورتی که فرد به لیدوکائین حساسیت داشته باشد، قبل از تزریق حتما باید پزشک خود را در جریان قرار دهد.

سوالات متداول درباره تزریق ژل به لب

تزریق ژل به لب

تزریق ژل لب درد داره؟

باید بگوییم تزریق ژل با کمی درد همراه است که پزشک برای کاهش آن از بی حس کننده موضعی استفاده می کند.

برای حجیم کردن لب ها، از چه موادی استفاده می شود؟

امروزه ژل ها و فیلر های مختلفی برای این کار وجود دارد، ولی انتخاب هر یک از آن مواد ها به نیاز خاص بیمار، حجم ناحیه و پایداری آن بستگی دارد.

ژل های استاندارد برای برجسته سازی لب ها دارای چه ویژگی هایی هستند؟

در واقع بهترین ژل برای لب ها، ژل هایی هستند که بیشترین سازگاری را با بدن دارند. همچنین این ژل ها نباید موجب تحریک واکنش های ایمنی بدن شود و سرطان زا نباشد.

آیا بهتر است برای تزریق ژل لب، از ژل دائمی استفاده شود؟

استفاده از ژل های دائمی و پایدار ممکن است موجب بروز عوارضی چون آلرژیک یا گرانولوم شود، به همین دلیل استفاده از آنها توصیه نمی شود.

تزریق در دور لب انجام می شود یا در بافت خود لب؟

تزریق بر اساس نیاز بیمار انجام خواهد شد. گاهی تزریق تنها در خطوط دور لب یا برای افزایش حجم لب ها انجام می شود. نحوه تزریق در جلسه مشاوره بعد از معاینه مشخص خواهد شد.

پس از جذب ژل، فرم لب ها بد نمی شوند؟

خیر – بعد از اینکه ژل ها جذب بدن شدند، لب تنها به فرم اولیه خود بر می گردد.

 

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *