امروزه روش های زیادی برای جوانسازی پوست وجود دارد که یکی از بهترین آن ها جوانسازی پوست با ژل می باشد. کسانی که قصد انجام جوانسازی پوست با این روش را دارند توصیه می کنیم ادامه این مقاله از کلینیک سپاهان را مطالعه کنیم.

جوانسازی پوست با ژل

 

افرادی که قصد تزریق ژل را دارند بهتر است بدانند که برای تزریق 3 نوع ژل وجود دارد که عبارتند از:

  • ژل های موقتی
  • ژل های نیمه موقتی
  • ژل های دائمی

بهترین نوع ژل که توانسته تاییدیه سازمان غذا و دارو را به دست آورد ژل های موقتی می باشد که از هیالورونیک اسید که در بافت بدن نیز وجود دارد تهیه شده و ایجاد حساسیت در فرد نمی کند.

جوانسازی پوست با تزریق ژل

برای تزریق ژل ، پزشک پس از معاینه ناحیه تحت درمان مقدار مشخصی ژل را پس از ضد عفونی کردن ناحیه تحت درمان در آن بخش تزریق می کند.

مزایای جوانسازی پوست با ژل

  • این روش کاملا ایمن می باشد و ایجاد حساسیت و آلرژی نمی کند.
  • تزریق ژل مقرون به صرفه می باشد.
  • برای جوانسازی پوست صورت ، برجسته کردن لب و گونه کاربرد دارد.
  • دوره نقاهت آن کوتاه است.

اقدامات قبل از جوانسازی پوست با ژل به شرح ذیل می باشد:

  1. بیمار به این نکته مهم توجه کند در صورتی که بیماری خاصی دارد و دارو استفاده می کند پیش از اقدام به جوانسازی پوست به پزشک خود بگویید.
  2. به مدت دو سه قبل از تزریق ژل از داروهای رقیق کننده خون همچون وارفارین وآسپرین استفاده نکند.
  3. به مدت دو سه روز قبل از تزریق ژل از مصرف الکل و استعمال دخانیات پرهیز کند.
  4. به مدت دو هفته قبل از تزریق ژل از انجام خدمات دندانپزشکی خودداری کنید.
  5. به مدت سه روز قبل از تزریق ژل از مصرف چای سبز خودداری کنید.

مراقبت های بعد از جوانسازی پوست با ژل به شرح ذیل می باشد:

  1. بیمار برای رفع کبودی و تورم بعد از تزریق ژل از کمپرس یخ استفاده کند.
  2. از ماساژ دادن ناحیه تحت درمان جدا خودداری کنید.
  3. به مدت 24 ساعت از مواد آرایشی استفاده نکنید.
  4. به مدت سه روز بعد از تزریق ژل از داروهای رقیق کننده خون ، الکل و دخانیات جدا خودداری کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره  مراقبت های قبل و بعد از تزریق ژل به مقالات جامعی که تهیه شده و در وب سایت موجود است مراجعه کنید.

 

جوانسازی پوست با ژل

آیا تزریق ژل عوارضی دارد؟

از جمله سوالات متداولی که از ما پرسیده می شود درباره عوارض جوانسازی با تزریق ژل می باشد که باید بگوییم این روش در صورتی که توسط بهترین پزشک و در یک کلینیک زیبایی مجهز انجام شود و بیمار مراقبت های قبل و بعد از آن را رعایت کند دچار هیچ عارضه ای نخواهد شد. تنها عیب این روش تورم بعد از تزریق می باشد که امری طبیعی بوده و به مرور زمان رفع می شود و جای نگرانی وجود ندارد.

هزینه جوانسازی با تزریق ژل چقدر می باشد؟

هزینه جوانسازی پوست با تزریق ژل با توجه به دستمزد بهترین پزشک ، هزینه های بیمارستان و پرسنل آن ، هزینه های متخصص بیهوشی ، هزینه داروها و غیره تعیین می شود.

بررسی انواع ژل های مورد استفاده در تزریق

برای جوان سازی و برطرف کردن چین و چروک های پوستی از ژل های مختلفی استفاده می شود. تنوع بالایی در ژل هایی که برای تزریق مورد استفاده قرار می گیرد وجود دارد. در ادامه دو مورد از مهم ترین آن ها را بررسی خواهیم کرد.

هیالورونیک اسید و تزریق چربی

از محبوب ترین ژل های موقتی است که  برای از بین بردن چین و چروک و جوان سازی پوست مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده در پوست به صورت طبیعی وجود دارد و در بدن  افراد تولید می شود. اما به دلیل عواملی مثل افزایش سن مقدار تولید این ماده کمتر شده و پوست چروک می شود. به همین منظور از هیالورونیک اسید  به منظور جوان سازی در ژل ها استفاده می شود. معمولا نتایج به دست آمده از تزریق این ماده خیلی زود مشخص می شود. البته باید در نظر داشت ساختار بدن افراد و تخصص پزشک نیز در نتایج به دست آمده بعد از تزریق ژل می تواند موثر باشد. این ژل عوارضی ندارد و همه افراد می توانند از آن بهره ببرند. ماندگاری این ژل ها معمولا 1 الی 2 سال می باشد. بررسی های انجام شده نشان می دهد، تزریق مکرر هیالورونیک اسید می تواند در تحریک کلاژن ها نیز موثر باشد. بنابراین می توان شاهد کمتر شدن چین و چروک ها در طی زمان شد.

تزریق ژل مصنوعی

این ژل ها از مواد آزمایشگاهی که به صورت طبیعی در پوست وجود ندارد ، ساخته می شود. این ژل ها ممکن است عوارضی را به همراه داشته باشد. اما چون به صورت مصنوعی هستند، بدن آن ها را جذب نمی کند. در نتیجه مدت زمان بیشتری در بدن باقی می ماند. دلیل انتخاب بسیاری از افراد ماندگاری بیشتر این ماده می باشد. اما باید در نظر داشت ممکن است در برخی افراد این ماده توسط بدن پس زده شود. بنابراین ژل های طبیعی انتخاب مناسب تری می باشد.

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • 20 + هجده =