لیفت با نخ یکی از پروسه های جوانسازی بسیار پر طرفدار بوده که نتیجه حاصل از آن بسیار خوش آیند می باشد. این تکنیک با حداقل تهاجمی که دارد علاوه بر جوانسازی بر زیبایی چهره افراد نیز می افزاید. به دنبال انجام این پروسه زیبایی ، رعایت مراقبت های بعد از لیفت با نخ می تواند در دست یابی شما عزیزان به نتایج بهتر با ماندگاری بیشتر نیز نقش داشته باشد. در کلینیک سپاهان به شما عزیزان در رابطه با این دسته اقدامات توصیه هایی خواهد شد که در ادامه مطلب به ان ها پرداخته ایم.

 

مراقبت های بعد از لیفت با نخ

مراقبت های بعد از لیفت با نخ به شرح ذیل می باشد

  • پس از لیفتینگ صورت ممکن است فرد دچار کبودی و تورم شود که برای کاهش آن تا دو روز از کمپرس یخ استفاده کند.
  • فرد تا یک الی دو هفته بعد از لیفت صورت از انجام حرکات شدید مانند گریه کردن و خندیدن خودداری شود.
  • بیمار تا یک هفته بعد از لیفتینگ صورت با نخ از مصرف الکل و دخانیات خودداری کند، زیرا نیکوتین موجود در سیگار و قلیان باعث تنگ شدن رگ های خونی و اختلال در گردش خون می شود.
  • بیمار تا یک هفته بعد از انجام لیفتینگ صورت با نخ از مصرف داروهای رقیق کننده خون خودداری کند.
  • آقایان پس از لیفت با نخ تا دو هفته از تراشیدن صورت پرهیز کند.
  • تا دو ماه فرد از ماساژ دادن ناحیه درمان شده خودداری کند.
  • فرد پس از لیفت با نخ در ناحیه های تحت درمان ممکن است احساس کشش کند که امری طبیعی بوده و جای نگرانی نیست.
  • داروهایی که پزشک برای تان تجویز کرده است، راس ساعت مصرف کنید.
  • فرد تا دو هفته بعد از لیفت با نخ از انجام فعالیت های سنگین جسمی و ورزشی خودداری کند.
  • برای کاهش تورم سر خود را بالاتر نگه دارید برای این کار می توانید دو بالشت زیر سر خود قرار دهید.
  • ممکن است بیمار در روز های اول احساس کند که پوست بیش از اندازه کشیده شده است که این حالت به مرور زمان بهتر می شود.

چگونگی استراحت و خوابیدن بعد از لیفت با نخ

یکی از مواردی که در مراقبت های بعد از لیفت با نخ باید به ان توجه کافی داشته باشید خودداری از اعمال فشار در زمان استراحت می باشد. در نتیجه توصیه می شود حدود هفت الی ده روز به هیچ عنوان به شکم یا پهلو نخوابید زیرا امکان افزایش تورم و کبودی و دست یابی به نتیجه نامطلوب بسیار زیاد خواهد بود. در صورتی که شما عزیزان عادت دارید تا به پهلو بخوابید ، سعی کنید از تکیه گاه هایی در پهلو خود استفاده کنید تا احتمال چرخش در خواب برای شما کاسته شود.

 

مراقبت های بعد از لیفت با نخ - کلینیک سپاهان

 

آرایش بعد از لیفت صورت با نخ

با توجه به برخی دلایل بسیار مهم آرایش کردن در دوره مراقبت های بعد از لیفت با نخ ممنوع می باشد. زیرا پوست شما حساس بوده و لوازم آرایشی می تواند سبب تحریک بیشتر و حساسیت بیشتر پوست شود.  به همین منظور لازم است تا پوست در 12 ساعت ابتدایی بعد از لیفت بتواند تنفس کند. همچنین بسیاری از بانوان به هنگام پاکسازی آرایش خود ممکن است فشار زیادی را به پوست خود وارد کنند که به منظور پیشگیری از آن استفاده از لوازم آرایشی نیز توصیه نمی شود.

نکته: بعد از بهبودی نسبی عوارض جانبی توصیه می شود زیبا جویان از محصولات آرایشی معتبر و مناسب پوست خود نیز استفاده کنند.

عدم رعایت مراقبت های بعد از لیفت با نخ چه عوارضی را به همراه خواهد داشت ؟

رعایت این دسته از مراقبت ها بعد از پروسه زیبایی لیفت با نخ از جانب پزشک توصیه خواهد شد ، که بسیار حائز اهمیت می باشد. عوارض جانبی همراه با این تکنیک جوانسازی درد ، التهاب و عفونت بوده که با عدم رعایت ممکن است تشدید شود.  البته در برخی مواقع نیز رعایت تمامی این موارد توصیه نخواهد شد ف اما بکارگیری از آن ها ضرری نداشته بلکه خیال شما را از بابت بهبودی سریع تر و بهتر آسوده می کند. با توجه به ان که این تکنیک به مهارت و تجربه پزشک بستگی دارد ، ابتلا به عوارض آن موضوعی است که زیبا جو باید در حفظ آن تلاش کند. بنابراین به منظور بهبودی در مدت زمانی کوتاه باید توجه بسیار زیادی به مواردی که در این مقاله به آن ها اشاره کرده ایم داشته باشید.

خونریزی های محل درمان یک امر طبیعی و شایع نمی باشد ، اگر خونریزی در محل لیفت صورت در مراقبت های بعد از لیفت با نخ رخ داد ، سر خود را بالا نگه دارید و با فشار ملایم توسط کمپرس های سرد در اطراف صورت و گردن آن را کنترل کنید. از جمله دلایل خونریزی طی این پروسه زیبایی فشار خون بالا بوده که به دلیل خم شد ، بلند کردن و کشیدن اجسام سنگین ، عطسه و سرفه های بسیار زیاد در دوره مراقبتی رخ می دهد. در نتیجه برای پیشگیری از خونریزی توصیه می شود فعالیت های خود را محدود کنید و بعد از گذشت 7 الی 10 روز فعالیت های روزمره خود را آغاز نمایید. گاهی اوقات نیز مصرف برخی دارو ها می تواند در خونریزی نقش داشته باشد که پزشک در جلسات مشاوره  توصیه می کند از مصرف ان ها خودداری شود.

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *