تزریق بوتاکس راه کاری موثر برای جلوگیری از تحرک عضلات ناحیه مورد درمان و برطرف کردن چین و چروک و از بین بردن خط اخم می باشد. مراقبت های بعد از بوتاکس ، برای کسب نتایج مطلوب و مورد رضایت از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد ، که پیس از انجام آن در کلینیک سپاهان مرکز تخصصی پوست ، مو و لیزر در اصفهان از جانب بهترین پزشکان به شما زیبا جویان عزیز توصیه خواهد شد.

 

مراقبت های بعد از بوتاکس

 

مراقبت های بعد از بوتاکس 

مطابق توصیه های پزشکان مجرب در بهترین کلینیک زیبایی اصفهان مراقبت های بعد از بوتاکس عبارتند از:

  • داشتن تورم در محل تزریق بوتاکس طبیعی می باشد و بعد از چندین ساعت برطرف می گردد.
  • جهت برطرف کردن تورم و قرمزی ناحیه مورد تزریق می توانید از کمپرس سرد استفاده نمایید.
  • یکی از سوالاتی که در ذهن بیشتر افراد ایجاد می گردد این است که بعد از بوتاکس چند ساعت نباید خوابید و چرا بعد از بوتاکس نباید خوابید ؟ در پاسخ باید گفت که خوابیدن بعد از بوتاکس موجب حرکت ماده تزریق شده خواهد شد و عوارضی را ایجاد خواهد نمود به همین دلیل توصیه می شود تا 3 الی 4 ساعت بعد از تزریق بوتاکس از خوابیدن خودداری نمایید.
  • ورزش بعد از بوتاکس و داشتن تحرک در مراقبت های بعد از بوتاکس که موجب تعرق شود ممنوع می باشد.
  • از ماساژ دادن ناحیه مورد تزریق خودداری نمایید به این دلیل که باعث تراوش ماده تزریق شده به قسمت های ناخواسته مجاور خواهد شد.
  • اثر بوتاکس بعد از چند روز قابل مشاهده است و اثر آن طی 7 الی 10 روز کامل خواهد شد و طی 4 الی 6 ماه ماندگار خواهد بود.
  • برای اثر گذاری بیشتر فرد باید با عضلات صورت بازی کند به نحوی که اخم کند و باز کند.
  • شستن صورت بعد از بوتاکس باید بعد از 4 ساعت انجام شود و از دوش گرفتن با آب گرم و قرار گرفتن در معرض حرارت خودداری نمایید.
  • توصیه می شود استفاده از مواد آرایش بعد از بوتاکس بعد از 24 ساعت انجام گیرد.
  • داشتن تورم پلک ها و حس سنگینی در چندین روز اول بعد از تزریق بوتاکس طبیعی می باشد اما اگر دچار افتادگی پلک بعد از بوتاکس یا دو بینی شدید به پزشک مراجعه کنید.

نقش تغذیه در مراقبت های بعد از بوتاکس چگونه است ؟

به منظور عملکرد بهتر بوتاکس تزریق شده ، می توان حساسیت هایی نسبت به رژیم غذایی در دوره نقاهت نیز داشت. برای مثال ، بهتر است زیبا جویان بریا رعایت نکات مربوط به مراقبت های بعد از بوتاکس به مدت یک الی دو روز ، از مصرف خوراکی های حاوی الکل بپرهیزند ، زیرا الکل سبب رقیق تر شدن خون شده و کبودی های محل تزریق را نیز بسیار افزایش می دهد و همچنین سبب کاهش کیفیت پوست می شود.

به نقل از متخصصان خوب در اصفهان ، برخی افراد ممکن است بعد از تزریق دچار سرگیجه ، حالت تهوع شوند که این موضوع به علت عدم مصرف مواد غذایی مفید قبل از تزریق بوتاکس می باشد ، بنابراین توصیه می شود 4 الی 5 ساعت قبل از تزریق به طور کافی غذا و نوشیدنی سالم میل کنید.

از انجام فعالیت های ورزشی پر تنش بعد از تزریق بوتاکس بپرهیزید !

با توجه به نظر پزشک در اصفهان ، توصیه می شود در دوره رعایت مراقبت های بعد از بوتاکس ، به مدت یک هفته از انجام فعالیت های ورزشی پر تنش و فعالیت ها روز مره سنگین خودداری کنید. زیرا این فعالیت ها تاثیر مستقیمی بر روی کبودی محل تزریق شده نیز دارد.

مراقبت های بعد از بوتاکس و چگونگی شست و شوی صورت 

از جمله مراقبت های بعد از بوتاکس که بسیار مهم بوده و افراد باید با دقت بالایی آن را رعایت کنند ، شست و شوی محل تزریق می باشد. با توجه به توصیه پزشک و با گذشت حدود 6 الی 7 ساعت و همچنین رعایت برخی نکات افراد می توانند صورت خود را بشویند. در این واقع به کارگیری از آب داغ برای شست و شو ممنوع بوده ؛ زیرا می تواند ساختار بوتاکس را به طور کلی از بین ببرد بنابراین باید از آب متعادل و ولرم استفاده شود.

 آیا زیبا جویان می‌توانند بعد از تزریق بوتاکس ورزش کنند؟

 در روزهای ابتدایی بعد از تزریق بوتاکس، توصیه می‌شود که فعالیت‌های ورزشی شدید و ترنش را کاهش دهید یا به مدت معینی از آنها اجتناب کنید. این اقدام به جلوگیری از تحریک اضافی مناطق تزریق شده کمک می‌کند و ممکن است باعث کاهش اثرات جانبی مانند سردرد یا خونریزی شود.

 همچنین پس از تزریق بوتاکس، توصیه می‌شود ناحیه تزریق را لمس نکنید یا فشار ندهید تا از جا به جا شدن مواد تزریقی جلوگیری شود و نتایج بهینه‌تری حاصل شود. در صورتی که برای انجام ورزش خاصی بعد از تزریق بوتاکس نیاز به راهنمایی دارید، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. چراکه ایشان می‌تواند شما را در مورد زمان مناسب برای انجام ورزش و نوع فعالیت‌های مناسب پس از تزریق راهنمایی کند.

 آیا استفاده از محصولات آرایشی بعد از تزریق بوتاکس مانعی ندارد؟

 می‌توانید در مراقبت های بعد از بوتاکس از مواد آرایشی استفاده کنید. اما بهتر است از محصولاتی که حاوی مواد شیمیایی تند و تحریک‌کننده هستند خودداری کنید. به عنوان مثال، استفاده از آرایشی‌های حاوی اسیدهای آلفا هیدروکسی، رتینوئیدها یا بتا هیدروکسی ممکن است باعث تحریک پوست شود. بهتر است از محصولات آرایشی با فرمولاسیون‌های آرام‌بخش و ملایم استفاده کنید و از انواع ضد آفتاب حاوی SPF بالا برای حفاظت از پوست خود در برابر آفتاب استفاده کنید. همچنین، قبل از استفاده از هر محصول جدید، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا از امنیت و مطابقت آن با وضعیت پوستی شما اطمینان حاصل شود.

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *