بسیاری از بانوان و آقایان از رویش موهای زائد در بدن خود ناراحت هستند و به دنبال راه حلی دائمی برای از بین بردن آن ها می گردند ، لیزر موهای زائد یک روش دائمی برای از بین بردن موهای زائد با لیزر می باشد. بسیاری از افراد پیش از مراجعه برای این پروسه سوالاتی همچون نحوه انجام ، فاصله بین جلسات لیزر کردن و هزینه لیزر موهای صورت و سایر اجزاء بدن و غیره در ذهن شان ایجاد شود در این مقاله از کلنیک تخصصی لیزر ، بهترین مرکز لیزر در اصفهان کلینیک سپاهان ، قصد داریم درباره از بین بردن موهای زائد بدن با لیزر و سوالات فوق توضیح دهیم.

 

لیزر موهای زائد - کلینیک سپاهان

 

بهترین مطب لیزر در اصفهان

برای انتخاب بهترین کلینیک لیزر موهای زائد در اصفهان می توانید از دوستان آشنایان خود پرس و جو کنید یا در گوگل به عنوان مثال بهترین مرکز لیزر اصفهان را جستجو نمایید. پس از انتخاب کلینیک مورد نظر برای مشاوره مراجعه کنید و درباره دستگاه های موجود در آن مطب تحقیق کنید.

نحوه انجام لیزر مو زائد

پس از اینکه فرد بهترین کلینیک در اصفهان را انتخاب کرد ، برای انجام لیزر بهتر است اقدامات قبل از لیزر موهای زائد را رعایت کند. اشعه لیزر بدون آسیب به بافت های اطراف مو تبدیل به گرما شده و پس از وارد شدن به فولیکول مو ، به وسیله مو جذب شده و پیاز مو را از بین می برد. برای اینکه موهای زائد به صورت دائمی از بین برود بهتر است فرد به فواصل 4 الی 6 ماه انجام لیزر را تکرار کند. لیزر مو زائد بدن یک روش درمانی بی خطر بوده و هیچ عارضه ای برای فرد ندارد.

رنگ پوست و تاثیر لیزر

لیزر موهای زائد برای هر فردی با هر رنگ پوستی امکان پذیر می باشد که امروزه با ساخت دستگاه های مدرن لیزر با پیشرفت تکنولوژی ، این امکان برای تمام رنگ مو و پوست ها ایجاد می شود تا بتوان از لیزر موهای زائد استفاده کرد ، همچنین طبق نتایج و بررسی های بدست آمده ، زیباجویانی که از نتیجه مناسبی برخوردارند ، دارای خصوصیات زیر می باشند:

  • پوست هایی با رنگ روشن
  • موهای تیره و ضخیم
  • دیگر افراد نسبت به سایر نفرات ، به جلسات بیشتری نیاز دارند که شامل :
  • موی قرمز
  • موهای طلایی
  • موی بلوند
  • موی سفید
  • بررسی بعضی از شایعات در خصوص لیزر موهای زائد

 

لیزر موهای زائد - دکتر طالبی

 

اقدامات قبل از ليزر موهاي زائد به شرح ذیل می باشد

  • بانوان بدون آرایش برای لیزر مو زائد مراجعه کنند.
  • پیش از مراجعه استحمام کرده و بهداشت خود را رعایت کنید.
  • هنگام مراجعه برای لیزر لباس نخی و گشاد بپوشید تا پس از انجام لیزر احساس ناراحتی نکنید.
  • دو روز قبل از مراجعه برای لیزر موهای بدن خود را بتراشید ، بیرون بودن یک میلیمتر مو برای انجام لیزر کافی می باشد.
  • در صورتی که قصد انجام لیزر موهای زائد بیکینی و ليزر موهاي زائد زیر بغل را دارید از پمادهای حاوی لیدوکائین استفاده کنید.

لیزر موهای زائد درد دارد ؟

باید بگوییم میزان درد که هنگام انجام لیزر فرد باید تحمل کند بسیار کم می باشد اما ناحیه هایی همچون بیکینی که دارای موهای ضخیم می باشد میزان درد بیشتری داشته که فرد می تواند از پماد های حاوی لیدوکائین برای بی حسی موضعی استفاده کنند تا احساس درد نکنند.

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

  • از کرم ضد افتاب بعد از لیزر استفاده کنید.
  • تا دو هفته بعد از لیزر مو از مصرف آنتی بیوتیک اجتناب کنید.
  • به مدت 4 ساعت پس از لیزر از رفتن به حمام خودداری کنید.
  • در دوره انجام لیزر از کندن مو با الکترولیز ، مومک و غیره خودداری کنید.
  • به مدت 24 ساعت بعد از لیزر از انجام فعالیت های سنگین که باعث تعرق می شود خودداری کنید.
  • پس از لیزر ناحیه تحت درمان را با آب سرد بشویید و پس از خشک کردن از کرم های ترمیم کننده استفاده کنید.
  • در صورتی که ليزر موهای زائد بیکینی و غیره انجام داده اید از پوشیدن لباس تنگ و پلاستیکی تا چند ساعت خودداری کنید.
  • یک هفته بعد از لیزر مو زائد پوست خود را اسکراب کنید اما به این نکته توجه داشته باشید که اگر دچار سوزش و خارش شده اید از انجام آن اجتناب کنید.

 

 

انتخاب لیزر مناسب

چگونه می توان لیزر مو زائد مناسبی را انتخاب نمود؟ پاسخ این سوال با توجه به اینکه بخواهید ناحیه کوچکی از بدن خود مثلا زیر بغل و یا از موهای زائد کل بدن راحت شوید از چند میلیون تا چند صد هزار ارزش دارد ، زیرا اگر به اشتباه به مرکزی که از دستگاه لیزر بی کیفیتی برخوردار است مراجعه کنید ، هزینه ای که پرداخت کردید بی فایده بوده است و تاثیری در از بین رفتن موها نخواهد داشت. نکته مهم در خصوص کیفیت و نوع دستگاه لیزر تا جایی است که فرد با کمترین تعداد جلسات ، اثر بخشی بهتری در از بین رفتن موهای زیر پوستی و زائد خود داشته باشد و برای چند سال از رویش آن ها راحت شود. از این رو برای کسب اطلاعات لازم از تاثیر مثبت عملکرد دستگاه لیزر می توانید از مراجعین حضوری در جهت میزان رضایت آن ها سوال بپرسید و یا اینکه قبل از شروع جلسات ، تست رایگان داشته باشید.

چه اشخاصی برای انجام لیزر کاندید مناسبی نیستند؟

  • افرادی که اختلالات هورمونی دارند.
  • خانم های باردار
  • اشخاصی که زگیل تناسلی دارند ابتدا باید از طریق لیزر درمانی آن را از بین ببرند سپس مراجعه فرمایند.
  • کسانی که سابقه عفونت های فعال مانند جوش های چرکی دارند.
  • اشخاصی که داروهای حاوی طلا مصرف می کنند.
  • متقاضیانی که سابقه تبخال مکرر دارند.
  • افرادی با بیماری های مانند لوپوس
  • داوطلبانی با داشتن گوشت اضافه در ناحیه لیزر

آیا موی سفید باعث اختلال در لیزر می شود؟

از جمله عواملی که سبب سفید شدن موی افراد می شود عبارتند از : فاکتورهای ژنتیکی ، اختلال در عملکرد تیروئید ، بعضی از انواع آنمی ، ویتیلیگو و غیره

بدن با تولید رنگدانه ای به نام ملانین رنگ پوست و مو را تعیین می کند. میزان تولید ملانین در بدن افراد مختلف متفاوت می باشد. موهای زائد اغلب دارای ملانین های زیادی هستند که بور و سفید نمی شوند و در رابطه با لیزر و حذف آن ها اغلب  عارضه ای پیش نمی آید. با افزایش سن ، تولید ملانین کاهش یافته و در نقاط مختلف بدن ، موها خاکستری و رو به سفید می شوند. بعد از دوران یائسگی خانم ها ، اغلب موهای سفید در ناحیه چانه روئیت می شود و اما در مقابل موهای سفید آقایان در نواحی گوش و ابروها سریعتر نمایان می شود.

موهای سفید با موهای تیره از نظر ظاهر و جنس با یکدیگر تفاوتی ندارند اما در زمان اعمال لیزر، به جهت عدم وجود ملانین در ریشه ، اختلال ایجاد می شود و انرژی اشعه لیزر تاثیری در حذف آن ها نمی گذارد ، اما در مقابل موهای تیره اشعه لیزر را توسط قسمت رنگدانه ساز فولیکول یا ملانین جذب کرده و سپس موجب انهدام ریشه مو می شوند. در صورتی که موهای سفید ، انرژی اشعه لیزر را جذب نکنند هیچ تاثیری نیز در رفع آن ها ایجاد نخواهد شد. برای رها شدن از موهای سفید می توانید با یکسری رنگ های کربنی که در این خصوص تولید شده اند ، ابتدا موهای زائد را رنگ کنید. سپس در این هنگام ، اشعه لیزر با استفاده از رنگ کربنی به مو جذب شده و فولیکول مو با جذب حرارت ، کوچک می شود و این امر سبب بسته شدن مسیر رشد موها می شود.

چه افرادی می توانند از لیزر موهای زائد استفاده کنند؟

تمام اشخاص اعم از بانوان و آقایان می توانند برای تمام مناطق قسمت های بدن از این روش استفاده کنند و نکته مهم این است که هر چه مو تیره تر باشد ، تاثیر لیزر بر آن بیشتر است. با توجه به ویژگی ها و خصوصیات فردی اشخاص ، سن استفاده از لیزر نیز باید حداقل 12 سال باشد.

لیزر موهای زائد آقایان در اصفهان

روش های بسیاری برای اصلاح موهای زائد آقایان وجود دارد که تمامی این روش ها موقت بوده و نیاز به صرف زمان و انرژی زیادی دارد. لیزر موهای زائد مردان یکی از بهترین روش هایی است که قادر است حدود 90 درصد از موهای زائد را از بین ببرد. بنابراین برای ورزشکاران و افراد دیگری که به هر دلیل نیاز دارند تا به صورت مداوم موهای زائد خود را اصلاح کنند ، بسیار مناسب می باشد.

آقایان چه قسمت هایی از بدن خود را می توانند لیزر کنند ؟

مردان نیز مانند خانم ها می توانند کل بدن خود را لیزر کنند. این قسمت ها شامل قفسه سینه ، زیر بغل ، دست ها ، پاها ، موهای زائد پشت و بغل گوش ، خط ریش و ابروها ، کمر ، قسمت های بالای شانه و پشت ، ناحیه تناسلی و غیره می شود.

آیا لیزر موهای زائد در مردان موجب ناباروری می شود ؟

شایعات زیادی در رابطه با ناباروری زنان و مردان در رابطه با لیزر کردن موهای زائد ناحیه تناسلی وجود دارد. در صورتی که تحقیقات و بررسی ها تا کنون چیزی را به اثبات نرسانده است. از طرفی عمق نفوذ لیزر به پوست در حدود 3 الی 4 میلی متر است که توسط فولیکول های مو جذب شده و به قسمت های داخلی بدن وارد نمی شود ؛ بنابراین نمی تواند به ارگان های داخلی بدن آسیبی وارد کند. از این رو این روش بدون خطر بوده و مورد تایید پزشکان می باشد. تنها لازم است این پروسه را در کلینیک های معتبر در اصفهان همچون کلینیک تخصصی سپاهان و توسط اپراتورهای مجرب و کارآزموده انجام دهید.

آیا لیزر موهای زائد روی تاتو امکان پذیر است ؟

خیر لیزر کردن روی نواحی که تاتو وجود دارد توصیه نمی شود ؛ زیرا ممکن است موجب ایجاد تاول و سوختگی شود و همچنین سبب جذب و کمرنگ شدن جوهر تاتو می شود.

 

لیزر موهای زائد - کلینیک سپاهان

 

هزینه لیزر موهای زائد چقدر می باشد ؟

هزینه لیزر موهای زائد صورت و بدن  در اصفهان ، با توجه به ناحیه لیزر و تعداد شات ها و دستگاه تعیین می شود.

سوالات متداول درباره لیزر موهای زائد

  • لیزر حذف موهای زائد برای کدام نواحی بدن مناسب می باشد ؟

این تکنولوژی برای همه نواحی بدن قابل استفاده می باشد اما در برخی قسمت ها همچون بیکینی ، لب ، چانه و زیر بغل تاثیر بیشتری دارند.

  • این پروسه برای چه افرادی مناسب تر خواهد بود ؟

غالبا لیزر موهای زائد برای افرادی که موهای تیره تر ، ضخیم یا درشت تری داشته باشند ، مناسب تر بوده و تاثیر بهتری خواهد داشت.

  • آیا قبل از حذف موهای زائد با لیزر ممنوعیت دارویی وجود دارد ؟

در واقع دارو هایی که به نور حساس هستند نباید قبل از شروع درمان مصرف شوند. به عنوان مثال بیشتر آنتی بیوتیک ها به نور حساس هستند ، بنابراین افرادی که دارای عفونت هستند باید از چند هفته قبل از درمان و لیزر موهای زائد ، مصرف آنتی بیوتیک خود را قطع کنند. همچنین افرادی که بر اثر مراقبت های شدید پوستی از دارو هایی همچون رتینوئید و اسید هیدروکسیل استفاده می کنند نباید این پروسه را انجام دهند ، چرا که این دارو ها سبب افزایش گردش سلول های پوستی و حساس شدن پوست نسبت به خورشید می شود. لازم به ذکر است افرادی که درباره تداخل دارویی خود با لیزر اطلاعی ندارند ، قبل از شروع درمان حتما باید با پزشک معالج خود مشورت نمایند.

  • چه مدت طول می کشد تا لیزر تاثیر کند ؟

در حقیقت نمی توان به صورت کلی اعلام کرد که چقدر طول می کشد تا فرد متوجه تاثیر لیزر شود ، چرا که این مدت برای همه یکسان نیست و کاملا متغیر می باشد. به همین دلیل است که تعداد جلسات درمانی برای همه به صورت یکسان نمی باشد. اما معمولا بین 6 تا 8 جلسه به طول می انجامد.

  • آیا پس از لیزر امکان برگشت و رشد مجدد مو وجود دارد ؟

بله – در واقع پس از به اتمام رسیدن دوره درمان با استفاده از لیزر موهای زائد نیز موها مجددا رشد می کنند. اما غالبا پس از گذشت 6 تا 8 بار لیزر ، رشد مو کاهش بسیار چشمگیری خواهد داشت.

  • آیا امکان رفع دائمی موهای زائد وجود دارد ؟

در واقع حتی با الکترولیز هم امکان رفع دائمی موهای زائد بدن به صورت صد درصد نیست ، اما به دلیل اینکه در طی این فرآیند به فولیکول های مو آسیب وارد می شود ، رشد مو به حداقل خواهد رسید.

  • آیا لیزر موهای زائد دردناک است ؟

غالبا بیماران درد لیزر را همچون درد خفیف سوزن توصیف می کنند. اما معمولا برخی نواحی همچون زیر بغل و صورت کمی حساس تر هستند. برای کنترل درد خود می توانید قبل از درمان از کرم لیدوکائین استفاده نمایید.

  • آیا لیزر موهای زائد سرطان زا است؟

نور انعکاس یافته از لیزر تنها موجب گرم شدن فولیکول‌ های مو ، در جهت غیرفعال شدن آن ها تابیده می ‌شود. اشعه ‌هایی همچون اشعه فرابنفش و یا X ، به جهت انرژی بسیار بالای خود ، سبب آسیب به مولکول‌ ها می شوند که سرطان‌ زا است. به همین منظور لیزر موهای زائد  در دسته ای دیگر قرار می گیرند که سرطان‌ زا نیست.

  • آیا لیزر باعث نازایی و مشکلات جنسی نمی ‌شود؟

بسیاری آقایان و بانوانی که قصد انجام لیزر در اندام تناسلی خود را دارند نگران این مسئله می باشند. در این مورد باید گفت که عمق نفوذ لیزر به پوست تنها در حد چند میلی‌ متر می باشد تا به ریشه مو برسد. از این رو ارگان‌های جنسی مراجعه کننده همانند تخمدان و یا بیضه ، دچار نازایی نمی شود.

  • آیا لیزر به پرده بکارت آسیب می ‌زند ؟

این شایعه برای دختران جوان بسیار نگران کننده است و نوعی دغدغه محسوب می شود. اما در واقع باید گفت که ، لیزر نه تنها به سطح پوستی که مستقیم به آن تابیده می شود ، آسیبی وارد نمی کند بلکه به پرده بکارت نیز هیچ گونه ضرری نمی رساند.

  • آیا لیزر موهای زائد به چشم آسیب می‌ زند؟

در ابتدای جلسه لیزر به فرد ، عینکی مخصوص به جهت محافظت از چشمانش داده می‌ شود. همچنین در صورتی که چشم ها به نور حساس بود ، برای اطمینان بیشتر زیر عینک پارچه مخصوصی نیز قرار داده می شود.

  • آیا لیزر سبب ایجاد رگ‌های واریسی می ‌شود؟

همان گونه که در مطالب بالا نیز اشاره کردیم لیزر تنها چند میلی ‌متر در پوست نفوذ می ‌کند و هیچ گونه آسیبی به عروق ، غدد و وریدهای پوست ایجاد نمی کند. در مواردی نیز ممکن است داوطلبانی که واریس دارند با حذف موهای پایشان ، رگ‌ های واریسی شان بیشتر دیده شود.

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *